6 veckor + tre dar: Ärret

Det har gått lite mer än sex veckor sedan operationen och jag har fotat ärret. Har inte riktigt kommit ihåg att göra det tidigare dom få gånger jag dragit bort tejpen. 


Det område på ca 5 cm som förut låg lite efter i läkningen (se bild i detta inlägg) har nu kommit ikapp. Som ni kanske kan se är jag svullen längs ärret. Det är typ lite bulligt under naveln. 
 

Här är en närbild på höger höft. Även här syns svullnaden strax ovanför ärret. 
 
Jag tycker att ärret ser bra ut. Svullnaden är dock inte så bekväm så i natt har jag sovit med gördeln igen och så har jag återigen trappat upp med ringblomste. 
 
Ärret kliar en del och det gör det också bak mot ryggen där jag fettsögs.
 
En sak oroar mig lite: jag har fått ont i en muskel mellan revbenen igen. Jag hade ont där emellanåt dom första veckorna (och det gjorde fruktansvärt ont när jag nös), men det har nu varit borta i flera veckor. Känns därför inte helt najs att det kommit tillbaka. Men jag avvaktar och ser hur det känns om några dar. Under tiden försöker jag trappa ner på tempot (även fast jag verkligen inte vill trappa ner, jag vill ju trappa upp!). 
 
Bristningarna gillar jag. Det var det finaste med min gamla mammamage så jag är glad att dom finns kvar. 

Kommentera här: